lördag 20 april 2013

Hänglsebyxor live, klänning live och en sommarkeps live

Jag är inte så snabb på att blogga nu för tiden, det mesta händer på facebook numera. Men då och då kommer jag på att jag har sytt och ska blogga om det.

Så, här kommer lite bilder på sydda saker.

Först ut är en liten sommarkeps. Jag fick en förfrågan av en kund som undrade om jag kunde sy en keps efter en förlaga som jag tror är från 70-80talet. Den var sydd med skärm och två olika tyger men den var alldeles för liten men högt älskad. Givetvis sa jag ja! Och började skapa. 
Detta är det färdiga resultatet i tyger som kunden själv valt med utgångspunkt att det skulle vara färgglatt. Det är väl det minsta man kan säga om kombinationen. ; ) Kunden blev i alla fall helnöjd och dottern har lite att växa i medan vi väntar in sommarvärmen.


Nästa livebild är på klänningen i Strömmings rådjurstyg. Här sitter en underbart söt liten flicka och visar upp klänningen på. Den här mamman är duktig och flitig med kameran och dottern är kanske en blivande modell, så fint som hon poserar.







Här kommer ett par hängslebyxor i prickig denim. Min bästa syvän Idizen bad mig sy ett par överraskningsbyxor till hennes minste son och jag fick helt fria händer. Jag drog mig till minnes ett par byxor som jag sytt en gång för tre år sedan och plockade fram mitt gamla mönster och modifierade det ytterligare och sydde. Det tog nog två veckor sammanlagt, många ändringar fram och tillbaks innan jag var nöjd. Dom är helfodrade och vändsydda upptill. Men när jag kom till muddarna nere som slog det slint i huvudet och vändsyendet gav mig huvudvärk och jag fick ge upp. Bättre lycka nästa gång. 
Byxorna har detaljer som veck och motveck i både inner och yttertyg och en lite slits med knapp i sidan för att det ska vara lätt att byta blöjan utan att byxorna blir för tighta.
På bilderna är det lillebror till höger, och det var han som skulle ha byxorna, men dom passar ju nästan på storebror till vänster också. Fast jag sa att han inte älskade dom när han skulle få prova så det var nog tur att lillebror skulle ha dom trots allt. ; )



Här kommer en livebild på en av JUVLIGas kepsmössor som är populära den här våren. Kunden/ mamman var blixtsnabb på att fota och skicka bild till mig för att jag skulle kunna få visa upp kepsmössan live. Här är dom på väg ut i vårsolen. 

Tusen tusen tack för alla dom fina livebilderna! Det är en ära att få visa upp era barn! <3 p="">

2 kommentarer:

  1. Aha, är det du som sytt de underbara byxorna? Har inte lärt mig koppla ihop namnen på vi sytokiga med bloggarna ännu :) De är iallafall fantastiskt fina!!

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint du har sytt!

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!